Hoppas ni njuter av sommarvärmen för det gör jag!

Termin 2 av 4 är nu slut. Inte klokt vad tiden går. Känns som att det var igår jag påbörjade min utbildning. Skrev på min egna facebook häromdagen; ”1 år sedan, i dagarna snart, man gjorde praktiska provet för att få komma in på hudterapeututbildningen i Landskrona. 1 år senare sitter man här och är halvvägs färdig. 1 år kvar sen har man gjort det man velat göra rent utbildningsmässigt. Snart tar nästa kapitel vid, helt otroligt vad snabbt tiden går.”
Skolan börjar den 12 augusti igen, innan dess så ska jag hinna jobba, söka praktikplats, starta upp examensarbetet osv. Mycket att stå i, så det där med ”lov” kan ju diskuteras😉
När vi ändå är inne på examensarbetet. Jag har valt att jag ska skriva om Siliconer i hudvårdsprodukter. Varför ett sådant ämne kan man undra men det är därför att jag är väldigt intresserad av innehållet i de produkter som vi applicerar på vår hud. Några lärare, klasskamrater och även säljare hos grossister kan intyga intresset, tror jag varit en liten p*in in the a*s för dem ibland😉 Intresset för ämnet har väckts på lite annat håll en gång i tiden.

Har även fått leta handledare till arbetet och har hittat en kvinna som vill hjälpa mig! Ingen mindre än Marie Loden, dermatolog och forskare och författare till ” Ren, Mjuk och Vacker”. Känns superbra och roligt!
I nuläget så har jag samlat ihop en massa fakta som (förhoppningsvis) ska svara på mina frågeställningar. Känns lite som en enda röra i nuläget bland allt material man hittat, men det ska nog reda ut sig. Återkommer under sommaren hur det gått för mig!

Tills nästa gång vi språkas, Trevlig midsommar!

/ Robin

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.