Eller ja, vad säger man? Helgerna rusar förbi & man försöker varva ner för att sedan ladda om & skjuta i höjden igen. Det är iallafall så jag brukar förklara mina sk ”aktiva återhämtningar” när jag håller cykel & indoor walking pass. Tycker det stämmer rätt bra i andra situationer med. Förra veckan bestod mest utav jobb, både i receptionen på klubben & i gruppträningssalen. Höstschemat är äntligen igång & vår nya gruppträningform ViPR – Vitality, Performance, Reconditioning har introducerats för våra medlemmar. En ViPR är en gummicylinder med olika grepp & olika viktklasser 4,6 eller 8 kg som det har räknats ut att man få ut upp emot 9000?!? olika övningar med. Loaded movement! Funktionell träning när den är som bäst om du frågar mig. ViPR finns i 2 olika former 3D & Athletic 30 el 45 min långa pass. ViPR Athletic skulle man kunna säga är lite challenge/cirkelträningsinspirerad där deltagarna delas in i olika grupper & går från station till station. I ViPR 3D tar vi hjälp av musiken och jobbar i ett jämnt flöde hela klassen igenom. 30 min ViPR ger oavsett form svett & skrattgaranti. Jag tog även det stora steget & bytte upp mig från min lila 4 kg till en röd 6 kg & noterade att när jag körde med en lite tyngre ViPR vågade även mina deltagare göra det! Utmana! Det är ju det som allt handlar om🙂
Jag passade också på att licensfilma en av de CxWorxpassen jag hade i veckan. Efter avklarad & godkänd utbildning har man 3 månader på sig att filma en klass & skicka in till Les Mills för utvärdering. Blir filmen godkänd har du fått din licens & blir den inte godkänd får du helt enkelt filma om. Efter filmningen som jag faktiskt kände gick riktigt bra följde två dagar av konstant mailövervakning & pling så kom mailet jag väntat i evigheter på (det kändes så iallafall) Filmen jag skickat in blev godkänd & jag fick min licens, whoopaaa!!!! Jag flög fram på lätta rosa moln resten av den dagen. Nu han jag sätta en check på CxWorxen & blicka framåt mot PT utbildningen som börjar om knappt 3 veckor. Jag har fått instuderingsfrågor som det är bra att man har lärt sig innan utbildningen sätter igång & jag tog en titt på dem första gången igår & till min stora glädje såg jag att det var minsann inga nyheter för fröken Andersson. Skelettdelar, muskler, leder och vävnader. Det mesta sitter kvar som spritpenna i pannan efter anatomi/fysiologi delen under utbildningsåret på Elisabethskolan. Så det känns som att den biten utav utbildningen kommer gå galant! Tack för den Annica Joensuu🙂
Nu är det iallafall dags att blicka fram emot en helt ny vecka med nya uppdrag & utmaningar! Min vecka kickar jag igång på Nordic Wellness Lindome ihop med seniorerna där. Cirkelträning i gymmet står på schemat, en kaffe & liten kaka på det så är jag redo att en timme senare inta sal A på Borgås för lite härlig, tuff men ack så underbar TRX. Gör en fantastisk vecka!

Kram Linda

 
linda bloggare

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.