Yes, precis så fort har veckan dundrat förbi. Gruppträningsklasserna har avlöst varandra & som grädden på moset så har jag tagit tillfället i akt att vikariera ett par klasser på andra klubbar utanför Kungsbacka. Jag blir lika förvånad varje gång jag tar klasser på andra klubbar över hur otroligt mycket det ger att få möta nya deltagare & se lite andra väggar, det är väldigt viktigt för sin egen utvecklings skull att göra det emellanåt.

Jag fullkomligt älskar mitt jobb & det är få förunnat att få jobba med sitt stora intresse.linda andersson Att få hjälpa andra människor till ett hälsosammare liv, att få någon att tycka att det är roligt att träna, att få vara med på resan mot deras individuella mål. Viktnedgång, viktuppgång, bättre kondition.. Ja vad det än må vara. Att få vara med och bidra till att träningsdjävulen drabbar mina deltagare, få pusha dem till att ge det där lilla extra om & om & om igen.. Att få se en gnista tändas i deras ögon & att få vara med i de magiska ögonblicken då gruppträningssalen nästan exploderar utav träningsglädje, lite jävlaranamma & energi.. POSITIV energi! Det är lycka för mig! BOOM!! Det går jag igång på & det lever jag på länge efter att klassen avslutats. Det händer att deltagare kommer fram och tackar mig för att jag sänkt deras blodtryck, fått dem att gå ner i vikt eller gett dem bättre kondition. Men hej, tacka inte mig… Det är NI som gör det alldeles själva! Jag är bara den som visar vägen & utmanar dig till att utmana dig själv så att du själv får se att du orkar väldigt mycket mer än vad du från första början tror. Själv har jag gått runt med en otrolig träningsvärk i baksida lår & rumpa hela helgen efter torsdagens ViPR klass. Jag vet att jag har sagt det innan, men det tål att sägas igen: Jisses vilken grymt bra träning det är.. För hela kroppen! Tänk att du i varenda rörelse utmanar styrka, kondition, koordination & balans. I en och samma rörelse?!? Ja, du förstår ju själv. Varje torsdag kör jag först en ViPR 3D klass kl 9.15, sen har jag en kvart till nästa klass som är gruppträning med våra seniorer. I torsdags bestämde sig två damer som var bokade på seniorträningen att även haka på ViPR passet innan. Det gjorde att jag fick tänka extra mycket på att kommunicera både progressioner (avancera rörelsen till en mer utmanande rörelse) & regressioner (ta ett steg tillbaka, för ett lite lättare alternativ) för att anpassa passet till varje individ, det är superviktigt att alla deltagare får chansen att kunna lägga träningen på sin nivå & att alla kan träna utefter sina egna förutsättningar. Men döm om min förvåning när damerna längst bak i salen svingade sin ViPR upp & ner, fram & tillbaka, från sida till sida om & om igen tillsammans med övriga gruppen. Det var två riktiga järnladys vi fick sällskap utav & det visar ju även att alla kan träna ViPR. Funktionell träning när den är som bäst helt enkelt!

När man är en träningsnörd som jag så blir man också lite nördig med alla produkter & annat skoj som hör träningen till. Nordic Wellness personal är ambassadörer för klädmärket MXDC & detta resulterade i lite härlig shopping utav träningstights till sjukt bra priser. Riktigt snygga är de med! Även om jag alltid tycker att det är väldigt roligt att träna så blir det ju alltid lite extra roligt när man har nya fräscha träningskläder på sig!

linda proteinProteinpulverburken på diskbänken har fått sällskap utav en burk aminosyror, vi får se om fröken lyckas ta resultaten utav träningen till en ny nivå med hjälp av detta.
Aminosyror är de grundläggande byggstenarna i protein som bidrar till att öka muskelmassan. Tänk om jag blir världens biff? Jaja, spännande är det iallafall & skulle jag inte märka skillnad rent resultatmässigt så smakar det iallafall gudomligt gott.

Jag återkommer med en redogörelse senare.

 

Nu är det bara 2 veckor kvar till Anderssons PT utbildning & jag är mer än taggad! Det ska bli så spännande & jag är så glad över att kunna ta ytterligare ett steg längre in i träningsbranschen, att få möjlighet att peppa, pusha, hjälpa och motivera ännu mer! Frågan är bara hur det står till med studietekniken? Det var ju några år sedan sist. När jag läste till hudterapeut var det inga problem alls att hitta motivation till att plugga för det var ju så himla roligt & intressant, jag tror att denna utbildningen kommer vara precis lika intressant & rolig så studietekniken borde ju infinna sig som ett brev på posten vilken dag som helst nu! I´m waiting…😉

Jag tänker framöver dela med mig lite utav träningsövningar i form av ”veckans övning” så håll utkik!

Gör en STARK vecka mina vänner!

Kram Linda

linda

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.