Text: Linda Andersson

Hej vänner!

Det är en lite extra glad, trött och stolt Linda som skriver idag. En fröken som även också kan titulera sig Lic. Träningsinstruktör!😀
Steg 2 utav 3 i PT utbildningen är godkänd och klar! JIPPIE!!

Mina 2 senaste helger har bestått av hållningsanalyser, övningsteknik, träning, skarpa lägen, mer teknik, mer skarpa lägen och ännu mer teknik. Det känns i den här kroppen kan jag säga & då tycker jag ändå att jag tränar mycket & borde vara van… Men inte alls faktiskt, denna kroppen är inte van vid gymträning. Jag är ju en gruppträningstjej som just fått upp ögonen för gymträning. Gymträning med rätt teknik = GRYM träning! Rolig träning!
Jag har lärt känna massa nya härliga människor & jag har även haft äran att träffa två riktigt duktiga killar, två riktiga förebilder! Jag pratar såklart om mina lärare/tränare under utbildningen. Jari Ketola & Mathias Brunberg😀 Vilka kunniga människor! Det bara osar kunskap, erfarenhet, noggrannhet & proffsighet om dem. Jag anser att jag får lära mig av människor på topp & det känns sjukt bra! Jag är riktigt glad & nöjd över mitt val av utbildning. Jag vet att dagen efter avslutad del 3 är jag mer än redo att ta mig an min första riktiga PT kund. Jag kommer ha försetts med de bästa redskapen & verktygen för att kunna kasta mig in i min nya yrkesroll! Det känns tryggt😉

Annars har veckorna ångat på som vanligt! Lite extra roligt är det på jobbet nu eftersom vi planerar en ”Rosa lördag” på Nordic Wellness Kungsbacka Borgås lördagen den 19/10 10.00-16.00. Det är en lördag som vi tränar, köper lotter, minglar & gör allt för att samla in så mycket pengar som möjligt till Bröstcancerfonden. Varje klass kommer kosta 100:- att deltaga på, ett lotteri med grymma priser kommer finnas & jag utlovar grym stämning där vi tränar & umgås för en riktigt bra sak! Varenda insamlad krona går oavkortat till ”Rosa bandet insamlingen” Jag är löjligt taggad & brinner starkt för sådana typer av event! Så har du vägarna förbi? Hoppa in och kör en klass eller två, köp en lott eller tre & häng med oss ett slag. Medlemmar som icke medlemmar, ALLA är välkomna!

Medans mitt fokus det senaste legat på utbildning & jobb har jag missat att hösten verkligen smugit sig på utanför. Det är mörkt när man går upp på morgonen & det blir snabbt mörkt på kvällen.. Det känns helt ok, jag är redo för filten, teet & värmeljusen😉 Nä, skämt åtsido. Det är också mysigt, men skönast är ändå att jag kan ägna mig åt det jag borde utan att ha dåligt samvete över att vara inne & träna, planera klasser, eller jobba när solen skiner på utsidan😀
Imorgon är det måndag igen & vi drar igång veckan med massa härliga klasser.. Det börjas med seniorerna i Lindome till frukost, ViPR & Indoor Walking till lunch på Almedal & sist men inte minst Cykelklass på fina Borgås till middag🙂 Vilar du aldrig? Tänker ni nu. Och svaret är: Absolut! Men inte på måndagar😀
Nu ska jag inte ta upp er tid mer för denna gången😉 Träningsvärkstunga muskler & trött huvud önskar er en grym vecka! Skratta mycket, träna mycket, & lev!!!

Allt blir vad du gör det till! Lägg ribban högt & se till att ta dig över den! ALLT går, bara du vill😀

Kram Linda

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.