Text: Linda Andersson

Yes, det är precis vad fröken Andersson ägnar sig åt idag för imorgon kastar jag mig in i sista etappen på Lic. Personlig Tränareutbildningen som jag går! 7 ynka små dagar kvar, eller ja.. Små & små.. Jag förbereder mig på 7 dagar fullproppade med träning, ny kunskap som skall in, skarpa lägen, mycket träning & mycket, mycket mer. Sluttampen på den utbildningen som jag sett fram emot att gå hela året är äntligen här! Om en vecka har jag precis gjort den praktiska examinationen.. WOW!! Nu det är dags att knyta ihop säcken för att veckan därpå ta mig an min absolut första PT kund. STORT!😀

Jag ser verkligen fram emot att komma tillbaka till Nordic Wellness Backaplan där steg 3 hålls. Vi har haft en veckas uppehåll från utbildningen & jag har verkligen saknat många av mina nyfunna kamrater jag träffat längs min väg till att bli en Personlig Tränare i världsklass! Ja, det är så vi säger.. Världsklass! Vilket underbart ord😀 Världsklass… Det är fantastiskt vilka band man knyter till vissa människor man precis träffat & precis börjat lära känna. Vi är en blandad skara med människor, olika åldrar med olika jobb & olika bakrund men med samma mål. Vi har ett gemensamt mål.. Att bli Personliga tränare i världsklass! Haha, nä nu ska jag sluta tjata om det😀
Som ni säkert förstår har de sista veckorna bestått utav jobb, studier, jobb & lite mera studier.. Och däremellan har jag försökt att ha ett liv med, men det har väl gått sådär på den fronten. Men vad gör det när man fullkomligt älskar det man gör? Ingenting alls, det är ju bara tillfälligt.
Vi på Nordic Wellness Borgås anordnade som ni vet en ”Rosa Lördag” i oktober. En lördag fullspäckad att grymma klasser, lotteri med otroligt bra priser om jag får säga det själv, fika, tävlingar i gymmet, massa mingel & annat skoj! En lördag där vårt fokus var att samla in så mycket pengar som möjligt till Rosa Bandet insamlingen. Tror ni att vi lyckades bra med det? Vi lyckades OTROLIGT bra ! Över förväntan faktiskt. 11995:- lyckades vi skrapa ihop under de 6 timmarna! Mycket bra😀 Så jag vill än en gång rikta ett stort tack till alla som var med och bidrog till att det blev så lyckat. Grymt jobbat!

Vi avslutade oktober månad med att fira Halloween på klubbarna i dagarna 3. Alla klasser hade Halloweentema & många av mina kollegor slog på stort & spökade ut sig ordentligt, medan jag nöjde mig med svart klädkod, krängde på mig djävulshorn, förvandlade gruppträningssalen till ”Helvetet” & lottade ut en spöklik påse godis på varje klass.. Det kändes lite trist faktiskt så jag skojade till det lite extra genom att även lotta ut en PT timme med ingen mindre än mig själv såklart! Bra pris😉

Gör en grym vecka mina vänner!

Wish me luck😀

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.