Text: Kicki Kamskog

Så har då en ny resa tagit plats i mitt liv.
Eller ny och ny kan man kanske inte säga att den är, men att lära ut till andra i det är nytt.
Det är min stora passion för yoga jag pratar om, och en gammal dröm om att bli instruktör.
Den drömmen försöker jag nu göra verklighet av.
Ja, jag ska ju klara kursen först förstås, men efter ett år på Gilda skolan så känns ingenting omöjligt.
Trots att jag nog i grund och botten är en ganska bekväm människa som gillar trygghet och rutiner, älskar jag nya utmaningar, att utvecklas som människa och utvecklas i livet.
Det är nog det jag behöver, att utsättas lite, att göra det som är lite läskigt!

Att ta mig an något som jag brinner för, hjälper just mig att närma mig ett mål, för ett mål är viktigt för mig, även om själva resans gång också hör till själva målet, om Ni fattar.
Som om man ska börja att jogga, så behöver en del då anmäla sig till ett lopp för att ha en morot, liksom, så fungerar jag, men man får helt enkelt hitta det sättet som passar en bäst.

Yogan ger just mig drivkraft att kunna ge av mig själv till andra, det gör mig till en bättre terapeut och faktiskt också till en bättre människa.
Och jag som älskar helheten i det vi gör och Spa världens olika hörnstenar tycker att jag kan förmedla något mera i mina behandlingar.

Jag tror att vi mår bra av att hitta en drivkraft och mening, även om det är just det som är det svåra, men det gör oss genuina.
Självklart är vi alla genuina bara av att finnas till, men det blir på något sett det där lilla extra.
Om man tänker efter så är de ofta de människorna man minns, dom som brinner lite extra för det dom gör.

Att kasta sig ut på nya äventyr och tillika möten, ger så otroligt mycket, så mycket nya tankar, känslor och insikter.
Och nya miljöer, jag fick för första gången i livet åka till Gällivare, har aldrig varit så långt norrut förut.
Vilken känsla att blicka ut över vidderna uppifrån Dundret och se dagbrotten i horisonten.

Så min egoboost är på topp, men även arbetsmässigt, då vi några dagar innan Gällivare äventyret åkte med jobbet till Åre för att insupa inspiration och kunskap från vår huvudleveratör Dermarome.
Deras fantastiskt duktiga personal tog hand om oss i dagarna 2 och gav oss energi, kunskap och verktyg för att kunna ta hand om våra gäster/kunder på bästa sätt.

Låt dig inspireras av andras kunskaper och passioner.
Gå på en kurs, föreläsning eller tom någon mässa i just det som inspirerar och intresserar dig.
Det kan ju vara både yrkesrelaterat som privat intresse.
Man blir så glad.

När det gäller yrkesmässigt ta också del av dina kollegors kunskaper och erfarenheter.
Man kan lära sig så otroligt mycket av varandra.
Det är bara att våga fråga och visa lite intresse.
Självklart delar vi med oss av våra olika erfarenheter.
Det är ju det som är så otroligt inspirerande när man jobbar på en arbetsplats med kollegor, att man kan ta till vara på varandras olikheter.

Jag personligen tycker att dynamiken i en arbetsgrupp blir bäst när man är en blandad skara, såväl i ålder som i erfarenheter.
Nu arbetar ju inte alla på arbetsplatser med arbetskamrater, så då kan man ju ta de sociala medlen till hjälp, det finns ju tex en sida på Fb där man kan ventilera sina frågor och funderingar.

Så, ut och fånga dagen, livet och möjligheterna.
Ta hand om dig själv, så att du orkar ta hand om andra.
Och glöm inte att du, just du, är unik!

Kram
Kicki

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.