Text: Robin Winberg

God fortsättning på det nya året får jag önska er alla! Nya tag och utmaningar!

Vet inte vad ni tycker men tycker 2013 gick fruktansvärt fort! Det blir ännu mer tydligt nu när man inser att man har knappt 6 månader kvar i skolan innan jag är färdig hudterapeut!, helt otroligt😛
Hösten bjöd på praktik i Göteborg, tentor så det stod härliga till och mycket arbete. Jag var även en vända på Acadermiamässan i Göteborg, som arrangerades tillsammans med Fitness-mässan på Svenska mässan i Göteborg. Representerade SHR i deras monter på mässan. Var en rolig dag med möten med bekanta ansikten och även nya ansikten. Kul att komma ut och träffa kollegor tycker jag! ^_^

Nu har sista terminen börjat som sagt och allt börjar gå mot sitt slut. Mitt examensarbete ska snart lämnas in, mindre än 4 veckor kvar. Mitt är färdigställt och ska bara korrekturläsa det, för 156e gången. Man får ju kramp i musculus rectus inferior😉 Ska bli skönt att lämna in det. Dock smått nervig för hur det kommer motas av dem som ska bedöma det, to be continued.

Sista delen i den Avancerade hudvårdskursen har också startat. Katarina Tell från Lasergruppen i Helsingborg har hand om oss och pratar och lär oss om olika lasrar, IPL, kemiska peelingar, hårborttagning, tatueringsborttagning etc. Mycket intressant! Kommer definitivt syssla med detta i framtiden!

Vidare så är det bara 2 tentor kvar och sedan går vi i Hud12 ut på vår sista 7 veckors praktik. Jag kommer, tillsammans med en klasskamrat, befinna mig v. 7- t.o.m v. 10 på Yasuragi på Hasseludden utanför Nacka i Sthlm. Ska bli oerhört spännande och roligt! Taggad till max. Efter det så far jag och min klasskamrat till Göteborg och dem sista 3 veckorna som skall tillbringas på Dermakliniken på Engelbreksgatan. Skall också bli riktigt kul!

När praktiken är slut så väntar slutproven och examens-arbeteredovisning på skolan. Bävar lite för de, men e ska göras! Har inte kommit såhär långt för att ge upp nu eller misslyckas, just bring it!😉

Ses kanske på Hud&Kosmetik-mässan v 11! Kommer vara på plats och hämta inspiration i massor! Ses där! ^_^

Tills vi hörs! Hude(ha det) bra!😉

/ Robin

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.