Text: Anna Olsson

Jag fick ett par minuter på telefon med Henning Sohlberg som driver bolaget Ergon AB som är samarbetspartner till Hejco när det gäller beställningar utav arbetskläder samt profilkläder. Tidigare har vi SHR-medlemmar haft möjligheten att beställa arbetskläder direkt utav varumärket Hejco/Clinicdress men framtida beställningar skall nu gå igenom Ergon istället.

Vad blir egentligen skillnaden?
Skillnaden blir egentligen inte så stor skulle jag vilja påstå.
Vi på Ergon är återförsäljare utav varumärket Hejco, så ni kommer att få precis samma produkter som tidigare.
En nyhet för er är dock att vi har byggt en webbshop åt era medlemmar, där ni har ett utvalt sortiment utav produkter att välja på. Där finner ni även era rabatterade priser inlagda ifrån början, så ni har en bra överblick över vad produkterna kostar.
För att få tillgång till denna webb-shop måste man kontakta mig för att få ett användarnamn och ett lösenord.
En annan bra nyhet är att ni har samma kontaktperson för era medlemmar om ni skulle ha några frågor om produkter, tryck eller brodyr samt andra produkter som kanske inte ingår i Hejco’s sortiment.
Så vem är kontaktpersonen?
Det kommer att vara jag.
Mig når ni nästan dygnet runt på telefon samt mail.

Vad är då Ergon AB för typ utav bolag?
Jag startade Ergon AB efter att ha jobbat i leverantörsledet för ett varumärke inom yrkeskläders genre. Jag märke då, efter att ha rest runt i Sverige och träffat massor utav olika butiker och slutkunder, att det fanns ett behov utav en kunnig återförsäljare utav yrkeskläder inom en viss kundkategori, och den kundkategorin var den så kallade ”vita-sektorn”. Det innebär branscher såsom spa, hudvård, vård och omsorg, hotell och restaurang. Jag slog då slag i saken att starta just ett sådant återförsäljarföretag.
Efter att ha letat efter ett starkt och seriös varumärke fastnade vi för just Hejco. Vi inledde ett samarbete och har idag en mycket fin relation med många bra kunder gemensamt.

Så ni på Ergon kan alltså fixa det mesta inom klädväg?
Absolut! Allt ifrån en snygg tunika till fodrade och varma vinterkängor.
Det vi säljer mest utav är dock piké, t-shirt och stora delar utav Hejco:s sortiment.

Hur kommer våra medlemmar i kontakt med er?
Ni når oss bäst via telefon eller mail. Surfa gärna in på http://www.ergon.se för att hitta samtliga kontaktuppgifter. Kika gärna runt på vilka andra varumärken vi jobbar med.
Men för att få ett ansikte på mig och för att lära känna Ergon lite bättre så vill jag slå ett slag för att besöka oss i vår monter som vi har gemensamt med Hejco under SHR-mässan den 14-15 Mars.
Vi kommer under mässan att köra en tävling till de första 100 SHR-medlemmarna som registrerar sig på vår webb-shop. Den lyckliga vinnaren kommer att få en trevlig gåva ifrån designmärket SagaForm samt kläder ifrån Hejco till ett värde utav 3000:-

Detta låter ju kanon! Tack för att du tog dig tid och så ses på mässan!
Tack själv! Önskar er alla medlemmar en trevlig arbetsvecka!

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.