Text: Sandra Olsson

Så var det äntligen dags för hud och kosmetik-mässan!
Som ”ny” i branschen blev detta mitt allra första besök och jag hade ingen aning om vad jag hade att vänta mig.
Klockan 4.15 ringde klockan hemma i Säffle, det var dags att ta sig upp för att ta bilen till Karlstad och sedan vidare med snabbtåget till Stockholm. Trött men förväntansfull, kaffekokaren sattes igång och sminket åkte på, extra viktigt är ju makeupen en dag som denna! Självklart även klädseln, varpå de nya höga bootsen åkte på (jag vet, inte så smart, men mina Converse var med i väskan som livräddning). Jag reste tillsammans med min frisör Jessica, som jag gör en del samarbeten med. Vi är lika intresserade av hud och kosmetik bägge två, så det fanns mycket att prata om redan på tåget.

Mässan hölls på Nacka Strand Mässan och det var redan mycket folk när vi kom dit runt 10 tiden. Lokalen var stor och fin och jag tycker anordnarna för mässan fixat en bra balans när det kom till utrymme. Det fanns massor av olika utställare men det upplevdes aldrig trångt. Tummen upp för det!
Det var många märken och ansikten man kände igen, men det fanns även chansen att bekanta sig med nya människor och företag, vilket alltid är roligt. Det var kul att knalla runt och kolla nyheter både gällande produkter och maskiner, vi tog självklart ett par pauser för att dricka lite bubbel och ta någon matbit, både servering och service var bra.

Bild

Det blev inte så jättemycket inköp för min egen del, jag hade önskat att det fanns möjlighet att handla fler produkter direkt på plats. Det var en hel del grejer man ville pröva men vissa utställare hade tyvärr inte med produkter till försäljning.

Utan att veta hur föregående mäss­år varit så upplevde jag att det var otroligt mycket maskiner i år, det upplevdes som att dessa tog störst plats, och det är nog så att maskiner snart är ett måste för oss hudterapeuter. Kunderna blir allt mer medvetna och många vill ha fler resultatinriktade behandlingar med maskiner, istället för bara avkoppling och spa-­känsla.

20140315_144152

Det är otroligt kul att vara en del av skönhetsbranschen och man ser hela tiden ett sådant engagemang och framåtanda!
Sammanfattar det hela med att säga att mässan var jättebra och det märktes att det låg mycket förberedelser och engagemang bakom den.
TACK från Sandras Skönhet och Hälsa, samt Jessicas Hårcenter i Säffle. Vi kommer helt klart tillbaka nästa gång igen.

Soliga vårkramar/Sandra

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.