Text: Marielle Isaksson

Nu är våren här! Och ingen är nog gladare än jag! Om jag blickar ett år tillbaka så har mitt liv förändrats drastiskt. För ett år sedan hade jag ingen egen butik, och jag hade definitivt inga planer på att öppna 2-3 nya företag. Livet bara flyger förbi medan vi är upptagna med att göra planer, men oj vad fantastiskt värt det är när man får chansen att jobba med det man verkligen älskar! Även om man ibland hade hoppats att man kunde lägga till några timmar på dygnet!

Som egen företagare så är det lätt att alla ”måsten” tar död på kreativiteten som är vår näringskälla som makeupartister! Men idag har jag verkligen blivit inspirerad! Idag har jag varit domare på Stylist & Spa programmet här i Umeå, när dem har haft en Makeup & Hår tävling, som väldigt mycket inspirerades av SM i Makeup. Jag kan bara säga att dessa kreativa elever är vårt yrkes framtid. Jag vill ge en klapp på axeln till deras lärare, som verkligen har låtit dessa fantastiska människor utvecklas till kreativa makeupartister, och inte bara makeupartister som stannar innanför den berömda boxen! Det känns tryggt för mig som ska anställa makeupartister även i framtiden, att jag vet att det finns kvalitet!




Vilka kreativa och vackra kreationer dessa tjejer lyckades skapa. Jag tar av mig hatten! Jag om någon vet hur nervöst det är att tävla i stora sammanhang, men dem alla klarade det galant!

Så nu är jag taggade till tusen på att få veta årets tema i Makeup SM! För nu är jag tävlings sugen! Jag tävlade år 2012 när det var Manga tema, och det var bland det roligaste jag har gjort. Jag tycker att alla som är intresserade av Makeup SM kan kolla in deras Facebook sida för mer information. För det är en fantastisk upplevelse.

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.