Text: Sanna Hammarbäck

Inte minst vår bransch men också i alla andra är det bra att uppdatera sina kunskaper nu och då.
Även om man tycker sig kunna det mesta, jobbat med produkter eller liknande länge så är det aldrig fel med att friska upp minnet.

Min erfarenhet och det jag hör runt om kring mig inom hudvård är att vi är väldigt duktiga (dom flesta) på att gå kurser.
En kurs är så mycket mer än bara produktkännedom, det ger oss tillfälle att träffa andra inom samma bransch för tips, råd samt veta hur andra terapeuter jobbar.

Själv var jag på kurs på Ellancè i Stocholm för att lära mig Dr Dennis Gross produkter.
Detta var en baskurs på 1 dag då förmiddagen gick i teorins tecken och på eftermiddagen praktik.
Väldigt lärorik, spännande och härlig dag. Inte nog med att man får lära sig nytt utan man fick utföra och allra helst få behandling själv!

Underbart!

Här får jag en Dr Gross syrabehandling. Effektiv, behaglig och ger direkt resultat!

Här får jag en Dr Gross syrabehandling. Effektiv, behaglig och ger direkt resultat!

Jag träffade nya roliga människor, fick höra hur dom andra jobbar på sin salong med produkter samt behandlingar, lärde mig mer om produkterna jag bara innan klämt och känt på men framförallt en kick till att sätta igång med Dr Gross syrabehandlingar.

Vad vore en kurs utan dessa underbara pärmar att kunna snegla igenom ibland.

Vad vore en kurs utan dessa underbara pärmar att kunna snegla igenom ibland.

Så sluta aldrig förnya dina kunskaper, du kanske lär dig något nytt!

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.