Text: Lena Edberg

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag heter Lena Edberg och är Hudterapeut sedan 2003 då jag gick ut Elisabethskolan i Stockholm.
Sedan dess har jag arbetat som hudterapeut på salong som anställd och som egen.
Jag startade eget första gången 2006, nu mera driver jag ”Västermalms Hudvård” på Mirres Frisörer i Stockholm. Jobbar där på heltid som egen företagare med allt som hör yrket till.

Jag är 34 år och bor på Södermalm i Stockholm med min man och våra två barn som nu är 5 och 9 år. Riktig söderböna som älskar att bo i stan men har en liten stuga en bit bort så vi kan få andas frisk luft ibland också.

2013 blev jag invald i SHR:s styrelse som regionsansvarig för norra Stockholm. Som regionsansvarig har man bland annat till uppgift att ordna Regionsträffar för medlemmarna. Förutom regelbundna möten med styrelsen nästan varje månad.

När jag blev tillfrågad tänkte jag ”Hur sjutton ska jag hinna sitta i möte varje månad när jag redan har fullt upp med småbarn, kunder och driva eget företag?”

Men när jag väl satte igång märkte jag att jag tog mig tid för detta, plus en massa annat som har med SHR att göra, för att det är så himla roligt. Det har blivit en hel del tid vid datorn kvällar och helger.

I år har jag planerat och tagit fram ”Framgångsdagen” som även genomfördes i Göteborg. Jag har även under dessa snart två år i styrelsen deltagit på: årsmöten, frukostmöten, galor, pressträffar och mingel med leverantörer mf, kurser, SM i makeup, CIDESCO-kongresser, vår egen mässa, andra mässor, skrivit artiklar om allt detta till SHR-bloggen och medlemstidningen, korrekturläst Hudterapeuten, fotograferat, läst och svarat på hundratals mail mm.

Detta tar tid men det är framförallt ett väldigt spännande och givande uppdrag där jag fått chansen att sätta mig in mer i branschen och lärt känna många drivna, duktiga och inspirerande människor. Jag har tagit mig ut från min Comfort zone i behandlingsrummet och lärt mig massor. Det jag brinner för att höja statusen för vårt yrke!

Tveka aldrig att höra av er till mig för frågor, ris eller ros.

Hälsningar Lena

 

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.