Text: Annica Joensuu

Anna S

 Entreprenör och Eldsjäl

Jag utbildade mig till hudterapeut på Nya Elementars gymnasium 1986-87, och driver nu Hudvårdssalongen Forshaga sedan 20 år tillbaka.

Jag har två hudterapeuter anställda på min salong, som ligger i en ort några mil norr om Karlstad.

Jag är kassör i SHR, och känner att jag funnit min roll där med en stark passion för siffror och räkenskap, och även regionsansvarig för Värmland, Västmanland och Närke.

Jag började min bana inom SHR som examinator för ett antal år sedan, och blev 2010 tillfrågad att bli den första internrevisorn i SHR :s historia. Den uppgiften innebär att man är satt att granska styrelsens arbete utifrån, och hur styrelsen förvaltar medlemmarnas pengar på ett förtroligt sätt.

Efter två år som internrevisor valdes jag in i styrelsen, och fick rollen som kassör.

Jag drivs av en kraft att få sätta mitt eget avtryck i branschen, att få vara med att utforma branschen för framtiden, och utvecklas inte bara som människa utan också som entreprenör.

Mina uppdrag inom SHR har banat väg för mig på andra sätt, även lokalt, där jag numera är en drivande kraft inom Småföretagarrådet, Centrumföreningen och andra forum för småföretagare.

Att arbeta ideellt är en naturlig och framgångsrik del i mitt varumärkesbyggande, och har genererat flera framgångar. År 2009 fick jag ta emot ett VILJA- stipendiet av Länsstyrelsen i Värmland, där man premieras just för sin vilja att dela med sig av sin kunskap. I år blev jag utsedd till Årets Företagare i Forshaga kommun av Företagarna och Näringslivsenheten i kommunen.

Jag önskar att flera tog chansen att arbeta inom SHR, vi är ett härligt gäng som kompletterar och stärker varandra på ett varmt och ödmjukt sätt! Att få vara en del av ett framåtsträvande och utvecklande arbete inom förbundet stärker mig i mitt yrkesutövande, och får mig att växa som människa.

Mitt motto i livet:

”Att våga är att förlora fotfästet för en stund, att inte våga är att förlora sig själv”

Årets företgagare

 Anna Skinnargård

 SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.