Text: Gabriella Engström

Gabriella

Gabriella Engström heter jag, bor i Skåne tillsammans med min sambo och hund. Jag blev färdigutbildad hudterapeut från Yrkeshögskolan i Landskrona 2013. Efter utbildningen jobbade jag först på ett dagspa för att sen byta till att jobba 50 % på en salong, och 50 % som utbildare på Yrkeshögskolan där jag själv gick.

Jag har suttit med i styrelsen sedan september 2013. När jag fick förfrågan om detta uppdrag tänkte jag först ”vad har jag att ge, som precis blivit färdigutbildad och inte alls har lika stor erfarenhet i branschen som alla andra?”. Efter mycket peppande och efter att ha funderat ett tag, bestämde jag mig för att ge det en chans, en chans som jag inte ångrat en sekund efteråt.

Jag är regionansvarig för Skåne och har även hand om skolinfo i Skåne, jag medverkar på planerade möten (som är många och långa), jag har varit behjälplig i bloggen då bloggansvarig haft semester, deltagit och varit på behjälplig på årsmöte, mässor, SM i makeup, regionträff och gala, jag har även skrivit annonser till tidningen och varit i kontakt med medlemmar som haft undringar och funderingar kring olika frågor. Att jag tog mig an uppdraget har utvecklat mig själv stort som person och jag har blivit allt mer insatt i branschen på ett helt nytt plan.

Som jag nämnde tidigare jobbar jag 100 %, samt så sitter jag ideellt med i styrelsen som även den tar en del tid (vissa perioder mindre och andra perioder mer). Utöver detta har jag under året som gått (2014) tillsammans med min sambo, även varit stödfamilj varannan till var tredje helg, jag är rådgivare för ett UF-företag till några gymnasieelever, samt så har jag tränat med min hund på olika kurser och varit på utställningar. Ibland undrar jag själv hur jag hinner med allt, samtidigt som jag mellan varven träffar och umgås med familj och vänner. Men trots all den tid som läggs ner så är det ett otroligt givande uppdrag som jag trivs med. I februari kommer det bli en rad förändringar ett tag framöver, då vår efterlängtade lilla skatt kommer till världen. Det kommer bli mindre jobb, men styrelsearbetet släpper jag inte taget om!

Min största drivkraft är att jag vill stärka vår yrkeskår och arbeta för en seriös bransch som verkar för både kundens och terapeutens bästa. Vi alla medlemmar kan vara med att påverka och utveckla branschen i rätt riktning. Tillsammans är vi starka, och starkare ska vi bli!

 

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.