Text: Malin Månsson

Hej på er!
Hunnit med en del sen senaste inlägget! Varit hetsig men självklart rolig julhandel men jag har även hunnit ladda batterierna i Thailand.

Tycker det är viktigt att pausa ifrån vardagen och bara ”vara”. Sen var eller hur  man gör de spelar mindre roll – så länge man gör det! Vardagen kan lätt bli stressig och de mår ingen bra av i längden. Stress påverkar ju både insidan och utsidan.

image5

Min/frizon är nog Thailand. Vi har varit där ganska många gånger nu och många påpekar om det inte är tjatigt? Vi har besökt olika platser så sett en hel del av landet tycker vi. Denna gången tog vi dock 3 favoriter i repris.
”Trevligt, glatt folk som lagar extremt god mat och en miljö som inte går att vara missnöjd med” – det är Thailand för mig!

image3

 

Efter hektisk julhandel i butik är de verkligen avslappning för mig att åka iväg direkt. Åker inte iväg för att bli brun eller så utan bara för att ligga i skuggan, läsa böcker, sova och andas.

image4

Jag, min sambo är väldigt aktiva och gymmet är vår frizon när vi är på hemmaplan så träningen hänger alltid med på semestern eftersom de får oss att må bra. De bästa är att vi kan träna när vi vill och hur länge vi vill eftersom de inte finns tider att passa.

image2

Försök att hitta pauser att andas på och ladda dina batterier. Viktigt att ta vara på sig själv. Gå i skogen, läs en bok eller bara kom iväg ibland🙂

 

image1

Passade givetvis på att köpa hem lite roliga asiatiska masker!

image6

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.