Text: Malin Månsson

Hej på er!
Hoppas ni mår toppen, för det gör jag!

Jag har ju inte nämnt något än om mitt senaste projekt!
Hjälper/coachar Emmastina som ska tävla VM i Brasilien med hennes makeupdel.Två delar makeupmoment ingår i tävlingen, en fantasimakeup och en kväll/fest. Det är främst fantasimakeupen som jag hjälper henne med, men vi kommer även gå in på delar ur den ”vanliga” makeupen senare. Temat i fantasidelen är karneval, så mycket färg används! Kommer bli så häftigt!

10488068_10152673615597633_6972377628968265329_n

Vi träffades första gången för en månad sen, då de var mycket testande hit och dit men nu sitter själva fantasidelen då hon övat mycket hemma. Vi har även haft mejlkontakt under tiden så jag har kunnat följa utvecklingen via bilder.
Så nu sist stod jag mest, tittade på och gick in emellan med tips och så för att underlätta. Detta ska sen fotas och skickas in innan tävlingen som är i augusti och sen ska makeupen vara exakt samma på tävlingsdagen. Så öva öva är det som gäller – men de kommer gå galant!

Jättekul att man fått förtroende för denna uppgiften och hjälpa henne med detta. Makeup är ju min passion! Det svåra för mig är att ”bara” observera, haha. Jag vill ju också sminka & va kreativ. Men det var faktiskt väldigt givande att få hjälpa till när de behövs och bara finnas till hands. Så nu närmsta veckorna blir de mer mejlkontakt, sen ska vi boka in ny dag att ses på och bygga vidare. Hade mer än gärna visat upp vårt resultat hittills men det är hemligt fram till tävlingen!
Till ytterligare hjälp har vi haft Malin Rosenberg som agerat modell under båda tillfällena – så det tackar vi även ödmjukast för.

10329319_10200350874732540_1741064883972541100_n

Hoppas ni följer hennes spännande resa hon har framför sig!

Vi kommer båda att uppdatera en del här i bloggen.

Kram

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.