Text: Kicki Kamskog

bild 2 Vad är viktigt för just dig?
Miljön?
Personalen?
Designen?
Lyxigt?
Genuint?
Hur vill du att en terapeut ska bemöta just dig?
Är det viktigt för dig med resultatinriktade behandlingar?, tex med apparater mot rynkor?
Vad är just din önskebehandling?
Vad vill du att det ska finnas på det sk bordet med vatten, the etc?
Vill du kunna äta lunch?
Vad vill du kunna köpa i en sk Spa shop?

bild 3

Vad vill jag med alla dessa frågor nu då?
Jo, jag tänkte att vi alla verkligen skulle sätta på oss gäst glasögonen och riktigt tänka oss in i hur vi själva skulle vilja bli bemötta.
Självklart är vi olika och har olika önskemål!
Men ändå, lite generellt!

Jag tror att det är viktigt att vi nån gång verkligen tänker oss in i gästens uppfattningar om oss.
Vi själva blir hemmablinda efter ett tag!
Vi ser inte skarvsladdarna som ligger lite stökigt framme!
Vi ser inte alltid de nya möjligheterna.
Därför tycker jag också att det, självklart utan press kan vara ett ypperligt tillfälle att höra med den nya kollegan på jobbet vad hen tycker.
En ny terapeut kommer in med nya ögon, nya erfarenheter och nya möjligheter.
Kan också vara ett bra sätt att välkomna en ny medarbetare på, d v s, vi värdesätter dina åsikter.
Jag skulle bli superglad ifall Ni vill dela med Er av Era tankar.
Ni behöver ju självfallet inte svara på alla frågor.
På så sätt kan vi ju också hjälpa varandra att skapa trevliga och omtyckta miljöer för våra gäster/kunder.
Och på så sätt får vi ju också mer att göra, nee jobb, fler jobb.
Och jobba vill vi ju, med världens bästa jobb.

bild 4

bild 1

bild 5

Själv har jag en ledig dag idag.
Jag och mitt team ligger vid vattenbrynet och njuter av ett helt stilla Medelhav.
Jag blir alltid lika fascinerad av att ett hav kan vara så stilla!
Magiskt!

bild 4
Och självklart har jag min fina Decleor beach bag med mig och solskyddsfaktor.
Jag som hudterapeut måste ju föregå med gott exempel.
Jag solar faktiskt aldrig medvetet ansiktet.
Men är man som jag nu fyllda 54 så vill man inte spä på rynkorna ännu mer heller.
Så var rädd om Er hud därute.

bild 1

Ha en fantastisk dag!
Kramis
Kicki

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.