Text: Emmastina Dannered

Nu har vi kommit hem från Finland.

image

Vi har varit där och tränings tävlat med den finska tjejen Kirsi och hennes expert Tea som också ska ner till Brasilien och tävla om guldet i beauty therapy.
Jag är väldigt tacksam över att jag fick chansen att åka på detta innan Brasilien för man lär sig väldigt mycket nytt hela tiden och får nya idéer till behandlingarna.
Vi tävlade i tre dagar och hann göra 5 olika moment (SPA manikyr/pedikyr, Franskt gel-lack med tippar, kvällsmakeup, lomi lomi massage och kroppsbehandling inkl ansikte och svensk klassisk massage). Väldigt lärorikt när man får chansen att testa olika sätt att jobba innan den riktiga tävlingen i augusti.
Överlag tyckte jag att det gick ganska bra men det finns en hel del detaljer att jobba på. Henrietta och jag tog med oss min mamma till Finland så hon kunde filma behandlingarna så kan vi gå tillbaka och titta på vad som var bra och det som var mindre bra nu i efterhand. Jag vet att vi kommer hinna fixa till dem detaljerna som felar i behandlingarna nu när jag tränar på heltid och inte jobbar samtidigt.

imageimage

 

 

 

 

 

 

 

 

När fokuset ligger på en sak så brukar jag prestera som bäst, just nu är det bara en sak och det är tävling !

Bästa Hälsningar
Emmastina Dannered

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.