Text: Henrietta Olesen Ericsson

emma stina

Så sitter jag på tåget mot Kastrup, på väg mot Brasilien och Yrkes-VM 2015.
En av världens största tävlingar!
Imorgon åker Emmastina och hela landslaget i samlad trupp.
Vi experter möts i Zürich ikväll, där vi sedan får flyga tillsammans till Sao Paolo.

Mer än 200 000 åskådare ska se över 1000 tävlande i ca 45 olika yrken i en av Latinamerikas största arenor, Anhembi, som har en yta på 400 000 kvm vilket motsvarar 70 fotbollsplaner.

Det svenska yrkeslandslaget är ett av de största genom tiderna med 29 tävlanden i 27 yrken.

Emmastina är som ni vet en av de otroliga ungdomarna som ska slåss om medalj och en VM-titel.
Hon har tränat stenhårt senaste veckorna och månaderna. Nu känner hon att hon bara vill tävla. Precis den känslan jag som tränare vill att hon ska. Så nu är vi redo att anta oss utmaningen.

Första tävlingsdagen är 12 augusti så jag hoppas nu att ni hejar och stöttar Emmastina och hennes lagkamrater i Yrkeslandslaget 2015!

På Yrkeslandslagets Facebooksida kan ni följa hela resan i Brasilien, så in och gilla sidan!

Jag är stolt över Emmastina och det vi har att visa upp under tävlingen. Det är jag oavsett placering. Givetvis har vi mål att ta medalj! Men jag vet vad små marginaler det rör sig om bland de länder som ligger i toppen, och allt kan hända. Allt ska klaffa för Emmastina och allt ska vara perfekt. En liten miss kan bli väldigt dyr.
Men jag vet att Emmastina kan detta oerhört bra så nu ska bara nerver och fokus vara i balans och alla andra förutsättningar gå vår väg.

Vänlig Hälsning

henriettaHenrietta Olesen Ericsson

SHR, Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation
WSS, WorldSillsSweden Yrkeslandslaget

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.