Text: Kicki Kamskog

Hej.
Hoppas att allt är bra med Er.
Själv mår jag bara bra.
Jag är kvar i Grekland och jobbar.

IMG_7809

IMG_7808
Vilket är helt underbart, men man missar ju också en del. Som mässor och andra happenings där man möter såväl nyheter som kollegor. Det kan jag sakna.
Så jag hoppas att Ni tar Er tid att besöka dessa, Ni som har möjlighet, för det är både lärorikt och kul.
Men det var egentligen någonting annat jag tänkte snudda vid idag.
Jag håller på med en intervju till min blogg Spatoolbox, och i en av mina frågor så svarar mitt intervjuoffer, att nonchalans är något av det värsta hon vet, men att det är ganska vanligt.
Jag blir ju förstås alldeles mörkrädd att läsa det, nonchalans, vadå, i vårt yrke. Vi har ju ett yrke där vi ska presentera, leverera och erbjuda precis tvärtom vad nonchalans står för.
Den allra allra bästa upplevelsen är det väl ändå meningen att vi ska erbjuda, med efterföljande information om vad som är bäst för just den kunden vi har framför oss.

IMG_7810 IMG_7803
Det på ett ödmjukt sätt och med hjärtat på rätta stället.
Jag förstår inte att man kan tro att man ger något bättre bara för att man är nonchalant. Nej jag beundrar verkligen och ser upp till yrkesmänniskor som på ett proffsigt sätt möter den människan dom har framför sig på ett sätt som får gästen/kunden att känna sig som något extra men samtidigt bekväm.
Och det kan man absolut uppnå utan att för den delen ”sätta gästen på plats”
Jag älskar yrkesfolk som brinner för det dom gör, brinner för den den möter och brinner för att göra sitt allra bästa.
ALLTID.
Så fråga någon du har förtroende för hur just DU, uppfattas. Och bestäm dig för HUR du vill uppfattas.
Jag kan lova dig att om du väljer motsatsen till nonchalans, så kommer du få många nöjda och glada gäster/kunder.

Lycka Till!
Ha en fin dag.
Kramis
Kicki

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.