Text: Ann-Marie Johansson

Nya bloggare 2016!

Viktoria

viktoria blogg.png

Jag heter Viktoria och gick på Gilda skolan och tog examen nu 22 aug 2015, så jag är ganska ny i yrket. Men jag trivs bra och ser fram emot flera år som hudterapeut. Jag bor ensam i en lägenhet i Sundbyberg, där jag trivs med både närhet till natur och civilisationen. Har tidigare jobbat som kurator, frisör och även behandlingsassistent. Men jag trivs med människor och service så detta passar mig bra:-)
Jag tycker om att vara ute i naturen och gå långa promenader och musik och dans ligger mig varmt om hjärtat. Annars tycker jag om att umgås med familj och vänner och har gärna djupa diskussioner om livet i största allmänhet.

Frida

Frida blogg.png

Jag heter Frida och är auktoriserad hud- och spaterapeut. Jag utbildade mig 2013 på Elisabethskolan i Stockholm och har sedan dess jobbat med allt från spa till e-handel inom skönhet och hudvård. Jag har haft möjligheten att arbeta med hundratals olika märken och det är vad jag brinner för allra mest, produktmärken! Mitt intresse för hudvård började på grund av svår acne som jag har kämpar med än idag. Men lyckligtvis har jag hittat rätt väg i hudvårdsdjungeln för att hålla acnen i schack, vilket jag är övertygad om att alla kan med hjälp och vägledning. På fritiden umgås jag med min sambo och testar, testar och testar nya makeup- och hudvårdsmärken!”

 

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.