Text: Malin Månsson

Att unna sig behandlingar hos en hudterapeut är inte bara bra för huden, utan det ger även dig en avkopplande stund. En stund vi alla behöver i denna stressande vardag! Ett givet plus är då såklart att vi även får ordning på huden och hjälp om det behövs.

Hur ofta går du på ansiktsbehandling och/eller massage etc? Behöver du fundera så går du för sällan!

image3

Jag har som mål att gå på ansiktsbehandling under varje ny årstid, en uppfräschning och städning av din hy innan vädret skiftar. Har du en problemhy kan du behöva går oftare för att få bukt med problemen. Men annars tycker jag att ett mål att gå fyra gånger om året är en bra start om du går mer sällan just nu. Massage eller liknande behövs ännu oftare för min del då jag tränar så mycket, så jag besöker någon form av terapeut (ex naprapat, massör etc) för hela kroppen säkert en gång i månaden.

Jag ser alla behandlingar som en investering i mig själv med tanke på att vi bara har en kropp. Det ger så mycket både utvändigt, invändigt och då sparar jag hellre in på annat som känns mindre viktigt.

så finns ju även våra kära hudterapeuter som ännu inte examinerats än. Finns ju lite skolor runt om i Sverige som har SHRs godkännande som alltid behöver olika personer för att lära sig yrket.
Ofta har man kanske en salong eller en speciell hudterapeut man fastat för (det har jag), men när jag har möjlighet besöker jag mer än gärna min gamla skola i Landskrona och gör då oftast flera behandlingar efter varann – lite som en ”behandlingsdag”.

Det tar ibland längre tid, ens hud blir diskuterad mellan lärare och elev – men vad gör det? Du får fortfarande en underbar stund, dem är väldigt duktiga och noggranna!

Jag och min gamla klasskamrat besökte faktiskt vår gamla skola i Landskrona förra veckan, för varsin ansiktsbehandling och pedikyr! Så skön dag!

image4

Hoppas du blir inspirerad till en vårstädning av din hud🙂 Kram.

PS. Nyfiken på utbildningen eller behandlingarna kanske? Kika in på deras hemsida – http://www.landskrona.se/hud.aspx DS.

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.