Text: Malin Månsson

Hej🙂

Sitter, knaprar på en liten nyttigare kaka som jag bakade igår och dricker te. Sen blir det lite ”spa-time”, med dusch, skrubb och härliga krämer. Håret ska nog också få lite extra omvårdnad med lång hårinpackning! Känns som höst ute just nu, så då passade det utmärkt.
Idag hade jag egentligen andra planer på vad jag hade tänkt göra under dagen. Men jag ville inte göra dem – så istället gjorde jag det jag ville (dvs i detta fallet ta hand om mig själv).

Allt för ofta gör vi saker för att vi måste, borde eller liknade. Men vem säger att vi måste? Om jag inte vill städa exempelvis och ändå gör det – hur känns de då? Jo, en massa energi försvinner, ingen klappade dig på axeln och berömde dig. För där fanns ingen som sa vad du var tvungen att göra. Utan det har vi skapat själva.

Jag är verkligen ingen expert på detta, men börjat förstå hur viktigt det faktiskt är att sätta sig själv i första rum – vad vill jag?
Men det kanske är så att jag kanske inte orkar bara? Hmm.. Orkar du inte så kanske de ändå är så att du inte vill, men inte våga säga det? Vill du så kan du säger man ibland och det stämmer rätt bra!
Så gör som jag och öva in orden; vill jag eller vill jag inte, när du står i något val. Fortfarande osäker? Fundera då bara på vad följden blir av de ena eller andra valet så har man ganska snabbt sitt svar🙂

Så kort och gott – du ska vara högst på din lista och göra saker som ger dig energi, gör dig glad!
Hoppas förresten ni testat några av de goda glassrecepten jag delade mig av sist🙂 Verkligen perfekt om man är lite sugen på något gott i sommarvärmen som snart kommer tillbaka! Ta hand om er.

maxresdefault

SHR – den självklara branschorganisationen för alla hudterapeuter.
Vi står för lärande, kvalitet och status.